5 triků jak už ráno mít energii na celý den




 

Spousta lidí nesnáší vstávání. Hodina ranní, nepříjemný tón budíku, svaly Vás neposlouchají, je těžké zvednout se z postele, zbožná přání mít trochu víc času a drobné lži “ještě 5 minut“… Znáte to?
Řešení jsou dva.

 

Vaše tělo miluje stereotyp

To náročnější je všechno řešit až ráno. Bod zlomu ale nastává v tom, že často budete řešit i zbytečné myšlenky z včerejška. Vyhněte se tomu tou méně náročnou cestou. Ne nadarmo se říká, že co přichází rychle, stejně rychle taky mizí. Zkuste si představit, že každé ráno je pro vás taková výzva, že celý den se budete na lidi jenom usmívat, nenajde se nikdo a nic, co by vám zkazilo vaši náladu. Na oplátku tou svojí energií přitahujete víc úsměvů a víc dobrých lidí, v celém dni nalézáte vtipné situace, milá překvapení a celý den je happy day. Prozradím vám tajemství, ale neříkejte to nikomu! To jestli máte špatný nebo dobrý den, je jenom vaše rozhodnutí a ve vaší hlavě. Je jenom na vás, jak se zařídíte. Budujte u sebe ranní a večerní “rituály“.

Po 30 dnech vaše tělo a mysl bude pracovat automaticky.

 

Večer si naplánujte úkoly a povinnosti na další den

Je to chvíle, kde po celém dni máte živě v paměti, co všechno potřebujete zařídit. Úkolům přiřazujte důležitost nebo-li prioritu, dle které budete příští den úkoly řešit. Ze zásady plánujte nanejvýš 60% vašeho čistého volného času (24h -8h spánek -8h práce = 8 volných hodin, tzn. cca 4,5h si můžete naplánovat), abyste měli rezervu.

Váš mozek ukončí jeden den a vypne. Vyhradí prostor pro další den.

 

Uléhejte v klidu a pokuste se ukončit všechny probíhající procesy

Usínat u televize nebo mp3 přehrávače je neefektivní. Vaše tělo potřebuje regenerovat, ale vaše mysl sleduje dění nebo okolní zvuky a pracuje dál. Neodpočinete si. Proto je víc než vhodné věnovat se aktivitám, které nezatěžují vaší mysl. Pokud usínáte s vaší drahou polovičkou, věnujte se sobě, mluvte, povídejte si, žertujte, milujte se. Pokud usínáte osamotě, meditujte. Věnujte se sami sobě, nechte myšlenky plynout, představujte si váš cíl – ale zapomeňte na televizi. Připravíte se na relax a načerpání nových sil do dalšího dne. Udělejte si z toho rituál, těšte se do postele oddychovat.

Ráno vstáváte s klidným pocitem a bez stresu.

 

První půl hodina ráno

Začněte tím, že budete vděčný. Nezáleží jaké jste víry, jestli věříte v Boha, Alaha anebo Budhu. Pokud vám víc vyhovuje třeba matka příroda, tak jí poděkujte za nový den, nové možnosti. Nechcete přece jen tak plout životem jako drahá – ale prázdná – flaška vína na hladině moře. První půl hodina nejvíc ovlivňuje váš celý den. Prožívejte ten okamžik. Je to vaše soukromé “jaro” celého dne. Připomeňte si vaše poslání, vaše cíle. Zeptejte se sami sebe: “Co chci dneska prožít?“. Co řeknu, když budu říkat: “To byl den, kdy…“.

Dá vám to pocit sebejistoty a získáte potřebný nadhled.

 

Jídlo, pohyb, láska

K důležitým ranním rituálům patří také snídaně, běh, často krát kafe nebo cigareta. Mějte svůj rituál, je to vaše chvilka, kterou možná sdílíte s vaší polovičkou, nebo rodinou. Ja sám sobě věnuji ráno 2 hodiny. Od budíku, přes malou snídani, meditací, 15 minut čtení zpráv a novinek, během a sprchou..

A zde je také ideální moment pro skvělý start. Potěšte nebo překvapte toho, koho milujete. Možnosti jsou bez limitů.

Udělejte z rána radost a během dne se vám vrátí několik krát.

 

Důležité upozornění!

Začněte ještě dnes, protože “zítra” je jenom mýtus.

 

Be part of the better world!

Facebook Comments

Leave a comment

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *