UBER nebo TAXIFY?


Jednou takto v neděli jsem sedel nad financemi a hledal díru ve svém rozpočtu. Dodnes nevím, jak jsem ji mohl hledat takovou dobu. Moje černá díra se přece jmenovala Alfa Romeo 156. S využitím několika jednoduchých kupeckých počtů jsem se k tomu dopočítal. Náklady na provoz Alfy, a to včetně servisu svítili cifrou 15.000,- Kč. Tuto italskou krásku jsem měl celých 12 měsíců, ale z tohoto vášnivého vztahu jsme však byly od sebe 4 měsíce. Výsledek: neekonomické! Řešení: nové auto.

A tak ještě v ten den se jedu podívat do bazaru na vybraný vůz Ford Mondeo. „Mají jediný kus, stejně bude špatný, ale podívat se můžu.“, řekl jsem si. O čtyři hodiny později se vezu v novém Fordu a asistent jede za mnou mojí Alfou. Alfu prodám a náklady ponížím o 5.000,- Kč. „Ale, jak můžu na této položce ještě ušetřit?“, začalo mě toto uvažování víc bavit.

Do aplikace Taxify a později UBER jsem se registroval pouze za účelem vynulování položky „automobil“ v mém cashflow. Aplikace jsem střídal, bylo mi jedno, která aplikace bude vyzvánět, nechtěl jsem čekat na zakázku delší dobu, než 10 minut. Ve výsledku však tento extra příjem začal tvořit značnou část mého příjmu. Přikládám srovnání obou aplikací a několik dat:

Data za měsíc červen 2018:


Tržba UBER: + 26 752,07 Kč

poplatky UBER: – 6 256,93 Kč

Náklady na PHM: 1 182 km (spotřeba 7,2 l/100 km) = cca 85,1 l nafty (u ceny 32 Kč/l) = – 2 723,33 Kč

ZISK17 771,81 Kč za celkem 56 hodin a 30 minut činí 314 Kč za hodinu

 

PLUS: výplata týdne z tržeb hrazených kartou, násobky ve frekventovaných časech, vyšší částky týdně na účtu

MINUS: hodně cizinců, výhodou angličtina, většina tržby hrazena kartou bez tipů, není minimální jízdné, nelze měnit cíl trasy ani zastávky

 

Zkuste si to – Registrace ZDE

 


Tržba Taxify: + 20 570 Kč

poplatky Taxify: – 3 670 Kč

Náklady na PHM: 1 094,4 km (spotřeba 7,2 l/100 k m) = cca 78,8 l nafty (u ceny 32 Kč/l) = – 2 521,50 Kč

ZISK: 14 378,50 Kč za celkem 64 hodin a 30 minut činí 223 Kč za hodinu

 

PLUS: výplata týdne z tržeb hrazených kartou, zakázky na okrajích Prahy, více než 50% tržby v hotovosti + tipy, minimální jízdné 70 Kč

MINUS: hodně Ukrajinských a Ruských cestujících, nižší výdělek

 

Zkuste si to – Registrace ZDE

 


pozn.: finální částky neobsahují odečet daně z příjmu, sociální a zdravotní pojištění – nelze je totiž generalizovat